Usługi księgowe dla Biznesu

rss iconRSS
plende

Aktualności

/ Rachunkowość i księgowość

Microsoft Business Central a Krajowy System e-Faktur (KSeF) - E-faktury

Microsoft Business Central a Krajowy System e-Faktur (KSeF) – E-faktury

/
Data22 mar 2023

Obecnie w trakcie realizacji jest integracja systemu Microsoft Business Central (dawniej Microsoft NAV) z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF). Dzięki temu rozwiązaniu, użytkownicy systemu będą mieli możliwość wysyłki faktur elektronicznych zgodnych z wymaganiami polskiego prawa i księgowości, bez konieczności korzystania z dodatkowych narzędzi. Integracja umożliwi też import faktur zakupu z KSeF oraz automatyczne zaksięgowanie ich w systemie. To rozwiązanie pozwoli na zwiększenie efektywności i optymalizację procesów księgowych dla polskich firm korzystających z Microsoft Business Central.

Założenia dotyczące implementacji rozwiązania to:

Obsługa komunikacji z Krajowym Systemem e-Faktur w Business Central (Fakrury elektroniczne).

  • Komunikacja z systemem KSeF będzie wykorzystywała sesje interaktywne.
  • Uwierzytelnienie w KSeF z poziomu Business Central będzie realizowane za pomocą tokenu autoryzacyjnego. Token z odpowiednimi uprawnieniami będzie generowany w Aplikacji Podatnika KSeF udostępnionej przez Ministerstwo Finansów.

Proces wysyłki dokumentów sprzedaży do Krajowego Systemu e-Faktur:

  • Faktury sprzedaży będą weryfikowane pod względem zgodności ze wzorem logicznym e-Faktury w formacie XSD przed zaksięgowaniem w systemie.
  • Mechanizm wysyłki dokumentów do KSeF będzie bazował na zaksięgowanych dokumentach.
  • Tylko zaksięgowane dokumenty (faktury sprzedaży, faktury serwisu, faktury korygujące, faktury zaliczkowe) będą wysyłane do KSeF. Następnie po ich zwalidowaniu w Krajowym Systemie e-Faktur, nastapi aktualizacja zaksięgowanych dokumentów o unikalny identyfikator KSeF ID.
  • Wysyłka dokumentów do KSeF będzie realizowana asynchronicznie przy użyciu standardowej kolejki zleceń lub ręcznie z poziomu listy zaksięgowanych dokumentów.

Proces importu faktur zakupu z Krajowego Systemu e-Faktur

W ramach rozwiązania zostanie przygotowany import faktur zakupu z KSeF.
Import dokumentów będzie realizowany w kilku krokach:

  • Zostanie wysłane zapytanie o listę faktur w zadanym okresie.
  • Na podstawie uzyskanej listy, system będzie importował poszczególne faktury w formacie .xml z systemu KSeF i umieszczał w rejestrze importu.

Korzyści wynikające z implementacji integracji z KSeF w systemie Microsoft Business Central

Implementacja integracji z Krajowym Systemem e-Faktur w systemie Microsoft Business Central przynosi wiele korzyści dla podatników. Od 1 stycznia 2022 roku wprowadzony został Krajowy System e-Faktur jako rozwiązanie dobrowolne, a od 1 lipca 2023 roku będzie on obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców.
Oto kilka korzyści, jakie przynosi wprowadzenie KSeF:

  • Szybkość: podatnicy, którzy wybiorą e-fakturę, szybciej otrzymają zwrot VAT — termin zwrotu skróci się dla nich o 20 dni, z 60 na 40.
  • Bezpieczeństwo: faktury pozostaną w bazie danych Ministerstwa Finansów i nigdy nie ulegną zniszczeniu czy zaginięciu, co eliminuje konieczność wydawania ich duplikatów.
  • Przyspieszenie obrotu: dzięki działaniu za pośrednictwem bazy ministerstwa, będzie można mieć pewność, że faktura trafiła do kontrahenta.
  • Wygoda: e-faktury będą wystawiane według jednego wzorca, co sprawi, że będą bardzo łatwe w użyciu.
  • Standaryzacja: wzajemne rozliczenia oraz księgowanie faktur w systemach finansowo-księgowych stanie się dużo łatwiejsze co ograniczy czas i koszty usług księgowych.

Implementacja integracji z KSeF w systemie Microsoft Business Central pozwoli firmom na dostosowanie się do wymagań polskiego prawa i księgowości oraz na przyspieszenie i usprawnienie procesów księgowych, co przełoży się na poprawę efektywności i oszczędność.

Jeśli mają Państwo pytania dotyczące opisanego tematu lub potrzebują Państwo dodatkowych informacji – zapraszamy do kontaktu:

Zadaj pytanie »

DZIAŁ DS. RELACJI Z KLIENTAMI

Elżbieta Naron

ELŻBIETA NARON
Główny Konsultant
ds. relacji z klientami
Grupa getsix
pl en de

***

Niniejsza publikacja ma charakter niewiążącej informacji i służy ogólnym celom informacyjnym. Przedstawione informacje nie stanowią doradztwa prawnego, podatkowego ani w zakresie zarządzania, jak również nie zastępują indywidualnego doradztwa. Przy opracowaniu niniejszej publikacji dołożono należytej staranności, jednak bez przejęcia odpowiedzialności za prawidłowość, aktualność i kompletność prezentowanych informacji. Treści w niej zawarte nie stanowią samodzielnej podstawy do działania i nie mogą zastąpić konkretnego doradztwa w indywidualnej sprawie. Odpowiedzialność autorów lub getsix® jest wyłączona. W razie potrzeby uzyskania wiążącej opinii prosimy o bezpośredni kontakt z nami. Treść niniejszej publikacji stanowi własność intelektualną getsix® lub firm partnerskich i podlega ochronie z tytułu praw autorskich. Osoby korzystające z tych informacji mogą pobierać, drukować i kopiować treść publikacji wyłącznie na własne potrzeby.