„Filiżanka kawy z…”
– Aneta Kociołek, Head of Office & Quality Management, getsix Wrocław
Chcielibyśmy przeprowadzić inspirujące rozmowy z pracownikami Grupy getsix przy filiżance dobrej kawy (lub herbaty).
W tym wywiadzie chcielibyśmy nieco lepiej poznać Anetę i dowiedzieć się jak wygląda dzień pracy naszej Head of Office & Quality Management we wrocławskim biurze getsix®.
Kawa czy herbata? Kiedy i jak?
Jeśli to poranek, to koniecznie kawa z mlekiem w odpowiedniej proporcji. Jest gwarancją dobrego początku mojego dnia. Ostatnio słyszałam o prokafinacji, czyli tendencji do niezaczynania niczego, dopóki nie napijemy się kawy. Aż tak u mnie nie jest, jednak dzień od kawy zaczynam zawsze.
Jak wygląda dzisiejszy świat „Zarządzania Jakością”?
Z definicji System Zarządzania Jakością polepsza ogólną rentowność firmy, umacnia jej pozycję na rynku i zwiększa zaufanie Klientów. Oznacza długoterminowe korzyści dla firmy i Klientów, przejawiające się w podniesieniu prestiżu na rynku, zapewnieniu systemowego zarządzania zasobami, wiedzą oraz obsługą klienta, uruchomieniu procesu ciągłego doskonalenia działalności, zapewnieniu sprawnego przepływu informacji o zadaniach i ich realizacji. Aby spełnić wymagania naszych klientów, Grupa getsix wyznaczyła cele w Polityce Jakości, opublikowanej na naszej stronie internetowej i zamieszczonej w widocznym miejscu w każdej z naszych lokalizacji – to ku przypomnieniu, ponieważ to zwykle jedno z pierwszych pytań podczas naszych audytów zewnętrznych przeprowadzanych przez jednostkę certyfikującą. Do naszych najistotniejszych celów należy świadczenie profesjonalnych usług oraz spełnienie wymagań normy ISO 9001:2015 i obowiązujących przepisów. Aby osiągnąć te cele, wyznaczyliśmy odpowiednie środki. W oparciu o ramy tej polityki, Partnerzy getsix® ustalają corocznie szczegółowe cele jakości, których realizację oceniają w kolejnym roku.
W zeszłym roku po raz pierwszy audyt został przeprowadzony w 100% w trybie zdalnym. Wszystkie wymagania oceniono jako spełnione i nie stwierdzono żadnych niezgodności. Certyfikat został utrzymany. Kolejny audyt czeka nas w czerwcu. Dzisiejsze Zarządzanie Jakością w Grupie getsix to również nasi audytorzy wewnętrzni: Elżbieta Naron, Marta Radoszko-Adamczak, Edyta Michalik oraz ja. Wszyscy szkoliliśmy się i przeprowadzaliśmy już audyty wewnętrzne pod nadzorem naszej Konsultantki ISO, P. Kamili Pawliszyn-Zielskiej. Ale przede wszystkim Zarządzanie Jakością w Grupie getsix to świadomość pracowników i wiedza w naszej organizacji o tym, że nasze procesy potrzebne w systemie zarządzania jakością są ustanowione, wdrożone, utrzymywane i stale doskonalone.
Jakie kluczowe zmiany przewidujesz w związku z pandemią COVID-19?
Pandemia COVID-19 spowodowała kryzys zdrowotny i ekonomiczny. Zamykanie przedsiębiorstw, przedłużająca się izolacja i społeczny dystans, finanse, życie społeczne i relacje, zdrowie psychiczne… Radzimy sobie i pewnie jeszcze przez jakiś czas będziemy musieli sobie radzić z konsekwencjami tego trudnego doświadczenia. Jednocześnie Covid-19 pokazał nam, że wiele procesów w życiu zawodowym jak i prywatnym może być realizowanych zdalnie. Z perspektywy pracownika getsix Group wygląda to tak, że mamy możliwość wykonywania naszej pracy w trybie zdalnym, zapewniając jednocześnie ciągłość pracy działu. Wszystkie audyty wewnętrzne poza lokalizacją Wrocław oraz audyty zewnętrzne za zgodność z normą ISO 9001 jak i za zgodność z normą 27001 zostały również przeprowadzone zdalnie. Została uruchomiona także wewnętrzna witryna do komunikacji w getsix Group. Z tych udoskonaleń na pewno będziemy korzystać w przyszłych latach.
Jesteś w getsix® od pierwszego dnia, dlaczego jesteś dumna z pracy w tej firmie?
getsix® gwarantuje mi ciągły rozwój stawiając coraz to nowe wymagania i zapewniając szkolenia. Nie ma się tu poczucia, że gdzieś się zatrzymaliśmy. getsix® to dla mnie międzynarodowe standardy, urzeczywistniane wizje i postawione cele, jasność procesów wewnętrznych oraz najnowsze techniczne rozwiązania, a nade wszystko praca z językiem niemieckim i ISO z odpowiedzialnością i uprawnieniami, które mają zapewnić, że procesy potrzebne w systemie zarządzania jakością są ustanowione, wdrożone i stale utrzymywane.
Gdybyś mogła być kimś innym na jeden dzień, kto to by był? I dlaczego?
Gdyby dana byłaby mi taka możliwość, to chętnie odnalazłabym się w charakterze psychologa, takiego który widzi więcej i szerzej. Od zawsze pasjonowały mnie mechanizmy rządzące psychiką człowieka, a w literaturze i sztuce zawsze szukam głębszego przekazu. Takie przesunięcie horyzontu jeszcze dalej byłoby dla mnie prezentem.